YETERLİLİKLER
Tapu ve Kadastro1-Atatürk ilkeleri konusunda duyarlı olmak2-Disiplinler arası takımlarda çalışabilme beceresi ve yaratıcılık3-Etkin iletişim kurma beceresi ve yabancı dil bilgisi4-Herhangi bir konuda araştırma yapıp rapor yazmak5-Konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatları takip edip, uygulamak6-Küresel ve yerel ölçekli çevre problemlerine duyarlılık7-Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilinci8-Tapu ve kadastro uygulamalarında kullanılan belgeleri tanımak, resmi yazışmaları gerçekleştirmek9-Temel bilimleri Tapu ve Kadastro bölümünde kullanabilmek10-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- İlgili alanlarda ortaöğretimde kazanılan yetkinlikler temelinde kapsamlı, uzmanlaşmış, olgusal ve kavramsal bilgiye sahip olur ve bu bilginin sınırları tanımlar. 
1- Somut ve soyut problemlere yaratıcı çözümler geliştirebilmek için gerekli mantıksal, sezgisel, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerileri ile pratik becerilere sahiptir. 
2- Sözlü ve yazılı anlatım becerileri ile konvansiyonel ve sayısal ortamlarda görsel/ grafik anlatım ve modelleme becerilerine sahiptir. 
1- Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız hareket eder ve sorumluluk alır, bir proje hazırlar ve yürütür. 
2- Proje geliştirirken yaratıcılık sergiler. 
3- Öğrenme ortamlarında karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 
4- Kendi başarımını ve başkalarınınkini değerlendirir ve geliştirir. 
1- Daha ileri düzeyde öğrenme için gerekli öğrenme ihtiyaçlarını belirler. 
2- Enformasyonun doğası -- teknik altyapısı ve sosyal, kültürel ve ideolojik bağlamı ve etkileri üzerinde eleştirel ve eytişimsel (diyalektik, eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) düşünür (karar verme ve bilgiye dayalı, sorumlu eylem için gerekli öğrenme becerilerine sahip olur, seçenekleri kavrar, tartışır, eldeki seçenekler üstünde sentez üretir, fikir oluşturur.) 
3- Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, bunun için planlar yapar ve bunları uygular. 
4- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. 
1- Fikirlerini, proje ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilere dayandırarak ve iyi yapılandırılmış ve tutarlı bir biçimde akranlarına, danışmanlarına ve olası kullanıcılara/işverenlere sunar. 
2- İçselleşmiş, kişisel, geniş kapsamlı bir dünya görüşünü dile getirir. 
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar; dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. 
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımıyla birlikte alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 
1- Soyut ve somut problemler için yaratıcı yanıtlar/çözümler geliştirir. 
2- Alanıyla ilgili süreçlerde, olası toplumsal ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar. 
3- İlgili toplumsal, bilimsel ve etik sorunların bilgisine dayanarak yargıya varır. 
 



TYYÇ; Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Soyut ve somut problemler için yaratıcı yanıtlar/çözümler geliştirir. 
2- Sözlü ve yazılı anlatım becerileri ile konvansiyonel ve sayısal ortamlarda görsel/ grafik anlatım ve modelleme becerilerine sahiptir.